Another day in paradise - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Stef Bosgoed - WaarBenJij.nu Another day in paradise - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Stef Bosgoed - WaarBenJij.nu

Another day in paradise

Door: Stef Bosgoed

Blijf op de hoogte en volg Stef

12 Juni 2013 | Thailand, Ko Pha Ngan

Phill Collins zong er al eens over: another day in paradise. En zo voelt het ook. Wat een weelde hier. Deze enorme bofkont klaagde vanochtend stiekem hee even in zichzelf dat het weer iets minder was en dat de golven net iets te wild waren om te snorkelen. Maar waar praten we over: onder een afdakje in de regen zitten met uitzicht op een fantastische zee, dat is echt geen enkel probleem!

Dag 10 alweer van een tot nu toe heerlijke trip in Thailand. De laatste dag op Ko Pha Ngan. Ti's ook een mooie tijd om weer te verkassen. Op naar Kao Sok, in de binnenlanden van Thailand.
Na de Black Moon party van zaterdag heb ik zondag en maandag vooral genoten van de omgeving (hier sprak de ouwe lul). Echt even onthaasten, alles in de laagste versnelling, lekker luieren, boekje lezen, wandelingetje maken naar her dorpje voor een lekker Thais hapje. Verrukkelijk!
'S Avonds had ik wat vertier bij de bungalows waar ik zit. Bij de centrale plek, waar een relax omgeving was gecreëerd, dronk ik gezellig een biertje met een aantal Schotten. Een paar fraaie anekdotes over het Schotse voetbal, een lekker fris biertje en een potje poolen, prima avondje! Helemaal als er een verkoelend tropisch windje langs kwam zeilen.
Gister (dinsdag) ging ik op snorkeltour. Nooit eerder gesnorkeld, maar deze jongen was goed voorbereid. De vorige dag was ik namelijk al op pad geweest om een paar duik schoenen te kopen. Het is hier bepaald geen Noordzee strand en met dat koraal is wel fijn dat je voeten beschermd zijn. (Daar kwam ik al eerder achter, met als gevolg een lekker wondje onder m'n voet. Prima plek...)
Je zou verwachten dat ze in een duikwinkel maat 'boot' (47) wel zouden hebben... Duikwinkel 1: "do you have size forty seven.." "Really forty seven sir..?" " OK, thanks.". Duikwinkel 2: "do you have size forty seven.." "You just made a joke, sir.." Ok, bye!" Duikwinkel 3: "Maybe I have a strange question, but do you have size forty seven.." "I'll look for you sir." Dat was al een meer hoopgevend antwoord dan de twee zaakjes daarvoor. En ja hoor! Kwam ze aanzetten met duikschoentjes. Voor Thaise begrippen relatief duur. Maar met de gedachte: 'ach het is toch vakantie..', kocht ik de fraaiste duikschoentjes die ik maar kon wensen.
'S ochtends rond een uur of 10 werd ik opgepikt bij de bungalow en reden we als een malle, samen met nog 2 Italianen, naar de verzamelplaats om een dagje 'on tour' te gaan.
Samen met nog 10 anderen stapten we in een mooie longtail boot. De baas van de tour was een grote lolbroek. Met z'n eigen taaltje (Thais-Engels door elkaar) maakte die de ene na de andere grap. Hilarisch!
Eenmaal onderweg werd de eerste vrouw al zeeziek. Ik moet toegeven: de zee deed ook best een beetje wild...
We kwamen aan op de eerste duikplaats. Zo'n 50 meter van een klein strandje. Géén idee hoe dat werkte, zo'n snorkelding. Kon vast niet moeilijk zijn. Plons, eenmaal in het water was het best even wennen. Bepaald geen super turtle met m'n A en B diploma. Niet voor niets netjes bedankt voor m'n C diploma.. (Pop opduiken van de 3 meter bodem..)
Het principe van door de mond ademen ging gepaard met wat zoetwater hapjes. Dat was letterlijk en figuurlijk ff slikken.
Ondertussen zaten we weer in de boot, om de inmiddels drie zeezieke vrienden terug naar de baai te brengen. We vaarden naar een andere plek. Vele malen mooier, en de golven waren er een stuk rustiger. Een stuk beter om te oefenen dus. De snorkeltechniek was meester gemaakt! Er ging een nieuwe wereld voor me open! Fantastisch! Blauwe visjes, zebravisjes, grote vissen, complete scholen met vissen, het koraal... Ik kwam ogen tekort om alles te zien. M'n schenen vonden het koraal zo mooi, dat ze even hebben gekust. Ouch! Goed voor het lokken van de haaien zullen we maar zeggen.
De volgende tussenstop was bij een strand dat je normaal alleen op ansichtkaarten ziet. Er stond een heerlijke lunch op ons te wachten. Ik zat samen met twee tortelduiven uit Italië die op huwelijksreis waren, enorm gezellig en vooral lekker gegeten.
Na nog even in de kajak te hebben gezeten, gingen we achterin de pick up naar een waterval kijken. Alleen de rit er naar toe was al gaaf. Het had meer weg van een safari tocht.. Schitterende planten, enorme palmbomen en een vrij hobbelig 'wegdek'.
De waterval was fraai, niet heel briljant. Het was het ritje zeker wel waard. We reden op de terugweg naar een afgelegen strandje, waar het uitzicht 'niet te beschrijven zo mooi' was! Rond een uurtje of 6 werd ik weer keurig netjes bij m'n bungalow afgezet. Dat snorkelen smaakte (figuurlijk) naar meer!
'S avonds ging ik op pad om wat te eten. De tip die ik had meegekregen vanuit thuis: ga eten waar de Thai ook eten. Zo gezegd, zo gedaan. 'Hot pan bbq' werd het. Iedere tafel had z'n eigen bbq, en op de muur stond: all you can eat. Prima combi. Al was het misschien net iets te warm om bij 35 graden ook nog met je gezicht boven de bbq te hangen. Het smaakte er gelukkig niet minder om.
Eenmaal weer 'thuis' aangekomen wou ik nog de tour naar Ko Tao boeken. De receptie was helaas al gesloten. Gezien de weersomstandigheden van vandaag een geluk bij een ongeluk. Er valt weinig te beleven hier als de zon niet schijnt en wanneer het regent en behoorlijk waait.
Vanochtend nog wel even genoten van een paar zonnestralen. Even het dorpje ingelopen om een scheermesje + schuim te halen. Moet namelijk niet hebben dat ze me aanzien voor een of andere piraat.. Onderweg nam ik de tijd om te genieten van een 'fruit salade'. Vruchten waarvan ik het bestaan niet wist, lagen er op m'n bordje. Verrukkelijk! Prima lunch!
Ga nu maar eens verder in m'n boek. Bepaald geen straf!

Sawadee!
Stef

  • 12 Juni 2013 - 13:53

    Tjerk:

    Zo'n bordje fruit ziet er goed uit. Fijn om te zien dat je de schoonheid van je binnenkant ook verwend ;-) mooie verhalen kerel! Op naar de tijgers!

    Xx

  • 12 Juni 2013 - 14:17

    Saskia:

    Super leuke verhalen Bukkum! Volop genieten volgens mij!
    Geniet maar lekker van de rest van je reis!

  • 12 Juni 2013 - 18:45

    Gerrit:

    Leuk verhaal, Stef!
    Je bent echt ondernemend bezig. Op deze manier zie je heel veel van het land.
    Veel plezier verder en groeten van paps.

  • 13 Juni 2013 - 09:26

    Zus:

    Broer!

    Elk verhaal lees ik met een lach op m'n gezicht! Echt stoer dat je dit doet! Je maakt nog eens wat mee zo! Geniet nog lekker.

    Dikke xxx van ons.

  • 14 Juni 2013 - 23:09

    Henk En Henny:

    Hey Stef,

    Super gaaf om je te volgen. Genoten van je verhalen.
    Nog heel veel plezier en geniet ervan!!!

    Lieve groetjes Henk en Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha Ngan

Stef

Actief sinds 06 Juni 2013
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 6624

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 29 September 2014

Baliiiiiiiii

03 Juni 2013 - 26 Juni 2013

Thailand baby!

Landen bezocht: