Almost home again! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Stef Bosgoed - WaarBenJij.nu Almost home again! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Stef Bosgoed - WaarBenJij.nu

Almost home again!

Door: Stef Bosgoed

Blijf op de hoogte en volg Stef

26 Juni 2013 | Thailand, Phuket

Eergisteren stapte ik in het vliegtuig richting Thailand.. Onee, zo voelde het.. Het leek wel of ik de afgelopen week in een mooie film zat, die zo'n 2 uur duurde.
Belachelijk hoe snel de tijd voorbij is gevlogen. In deze 23 dagen heb ik dingen mogen meemaken die ik anders in een jaar zou doen. Machtig mooie ervaring!
Op het moment van schrijven zit ik m'n 2e vlucht van de dag. Vanuit Abu Dhabi is het nog ruim 6 uur vliegen tot Düsseldorf, en dan bijna thuis!

De afgelopen 3 dagen had ik nog een mooie afsluiter: Phuket! En dan wel het meest beruchte en bekende deel van het eiland: Patong. Bekend om de shemales, ping pong shows, gekke Aussies. Berucht van de fameuze Bangla Road. De straat waar het allemaal gebeurd.
Wist ik toch veel..? Had me wel een beetje ingelezen, maar dit had ik dus echt even niet verwacht.
Tijdens de rit er naar toe, die verdacht goed ging, viel me al op dat hier meer geld zat dan in andere delen van Thailand. De auto's waren meer dan gemiddeld, de huizen zagen er minder verschrompeld uit, de mensen waren beter gekleed, en het was allemaal net iets duurder. Het zou niet misstaan als Europese hoofdstad. Flink verwesterd dus.

Eenmaal aangekomen in het hotel bleek dit toch wel een aardige verblijfplaats te zijn. Een warme douche (was de tweede accommodatie met warm water..), goede locatie en prima bedje! Stef was tevreden hoor!
Had me voorgenomen om de laatste dagen alles in de laagste versnelling te doen. Onder het motto: 'niets moet, alles mag' genoot ik nog van een paar hele relaxe dagen als afsluiting van de vakantie.
Ik vroeg aan de attente receptioniste waar ik een hapje kon eten. "Shopping centre, 300 meter walk." Gingen we dus heen. Kwam ik in een authentiek Thais marktje waar voornamelijk vis en groente werd verkocht. En dat in een overdekte hal. Op de bovenste verdieping kreeg ik mijn portie opgediend in een uitgeholde ananas. Zag er enig uit!
Maar dit kon natuurlijk hèt shopping centre zijn.. Had blijkbaar de slaap nog niet uit. 100 meter verder was er een gigantisch gebouw, zo groot als Hoog Catherijne. Die zou niet misstaan in Amsterdam. Ontzettend westers, en ontzettend groot!
Even verderop, op zo'n 200 meter lopen, was het strand. Niet zo mooi als in Phi Phi, maar ja, dat is ook appels met peren vergelijken. Misschien was ik ook wel een beetje verwend. De zee was aardig ruig, en er hing dan ook een rood vlaggetje. Niet te ver het water in dus. Was ook gevaarlijk trouwens, als een malle scheurden er waterscooters langs de kust. Mooi speelgoed!
Ook hier was een tikkeltje te commercieel. Georganiseerde strandbedjes brigades die net iets te veel de Spaanse Costa leken. Daar kwam ik nou net niet voor.

Op m'n to do list stond ook nog het bekijken van een potje Thai Boxing. Toeval of niet, die avond was er een avondje boxen gepland, en dat op loopafstand van m'n hotel. Dus hop, kaartje gescoord! Zo'n 40€ voor een kaartje, daar mocht je toch wat van verwachten zou je zeggen.
Half 9 begon het. Vol spanning ging ik er heen. Al snel stroomde de arena vol. Een gemengd publiek van locals en touristen. Was schitterend om te zien hoe die Thaise gasten te keer gingen. Nog even en ze zouden zelf bijna de ring instappen. Zo ver kwam het niet.
Het half leesbare A4'tje met de tekst: 'Do not bet please' verbaasde me. Dat boksen stond toch bekend om het gokken..?
Niet veel later kwam de plaatselijke dorpsgek al vragen of ik een gokje wou wagen. Heel 'stiekem' dus. Maar niet heus. Dat papiertje hing er voor de vorm dus. Je kunt je voorstellen dat het er daarom behoorlijk opging. Joelen als een malle als er weer een goede rechtse werd uitgedeeld. Mooi man!
In totaal kreeg ik zo'n 8 wedstrijdjes voorgeschoteld. Te beginnen met kleine jochies van een jaar of 12. Geinig om te zien. Later kwam het grote werk. Dat werd ingeluid met een 'bitch fight'. Twee vrouwen stonden in de ring. Het zou je vriendin maar zijn.. Die gingen er aardig op zeg! Eentje legde bet loodje. KO! Bam!
De match van de avond ging tussen een Rus en een Thai. Fantastisch potje. Ging gelijk op, totdat die Rus eindelijk een beetje bruut geweld gebruikte. De ene naar de andere rechtse mocht de Thai incasseren. De kop vol met bloed moest de Thai de strijd staken.
Het mooiste potje van de avond was toch wel het gevecht tussen een plaatselijke Thai en een Australiër. Die was net even iets te dik. Terwijl die Thai geen grammetje te veel op het bod had.
Als een blinde stier ging die Aussie te keer, aangemoedigd door een groot aantal Aussies in de arena. Binnen de kortste keren had de Australiër z'n hele rug compleet rood. En dat was niet van het zonnebaden.. Die kreeg me dan toch een paar rake trappen.. Ouch! Een paar trappen later en hij lag op de grond. Die is voorlopig wel weer genezen van het boksen. Van z'n wonden nog lang niet vrees ik. Tegen twaalven zat het er op. Waar voor je geld, dat zeker!

De volgende dag was de laatste volledige dag in Thailand. Maximaal genieten dus. Het geld moest ook op, dus een mooie gelegenheid om wat souveniertjes in te slaan. Was bijna vergeten dat het ook nog allemaal in de tas moest.. Oeps.

'S avonds besloot ik een bezoekje te brengen aan de beruchte Bangla Road. Daarvoor nam ik een kijkje bij een fonteinen show. Erg grappig om te zien.
Maar daar kwam ik niet voor..
Alle verhalen die ik de afgelopen dagen had gehoord van Phuket, en met name van Bangla Road, die klopten! Tja.. Hoe beschrijf je dit. Oké een poging dan maar:
Één grote straat met disco's, kroegen, Go Go bars, mannetjes met leguanen op hun schouders, kinderen die sigaretten verkopen, dronken Aussies, schaars geklede dames die op de tafel dansen, chicks with dicks, 101 mannetjes die vragen of je een Ping Pong show wil bekijken.
Ik zocht een kroeg uit met een goed uitzicht. Kwam aan de praat met twee Aussies die net hadden 'genoten' van zo'n Ping Pong show. Dat wilden ze wel even delen met mij. Haha, heb me helemaal rot gelachen met die gasten. Erg leuke avond gehad dus!
Daar moet je gewoon een keer geweest zijn, anders is het moeilijk voor te stellen. Je kijkt je ogen uit!

Dag van vertrek. 25 juni. Nog even genoten van een lekkere massage, nog wat rondgehangen en genoten van de voorlopig laatste zonnestraaltjes deze zomer..
Rond half 5 werd ik opgepikt om naar het vliegveld te gaan.
Met gemengde gevoelens nam ik afscheid. Aan de ene kant weer ontzettend fijn om weer terug te gaan naar de vertrouwde omgeving. Aan de andere kant het afscheid van het land die in korte tijd m'n hart had veroverd. De vele fantastische herinneringen, het avontuur, de ontzettend lieve en aardige mensen die ik heb ontmoet, de adembenemende stranden, de fantastische natuur.. En zo nog veel meer!

Een geweldige ervaring die stevig in de 'rugzak' zit!

THAILAND WAS JUST AWESOME!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stef

Actief sinds 06 Juni 2013
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 6622

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 29 September 2014

Baliiiiiiiii

03 Juni 2013 - 26 Juni 2013

Thailand baby!

Landen bezocht: