Bangkok baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stef Bosgoed - WaarBenJij.nu Bangkok baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stef Bosgoed - WaarBenJij.nu

Bangkok baby!

Door: Stef Bosgoed

Blijf op de hoogte en volg Stef

06 Juni 2013 | Thailand, Bangkok

Zo, de eerste dagen zijn alweer achter de rug. Tijd vliegt voorbij! Waar afgelopen maandag de spanning voor het eerst te merken was, is het nu alleen maar genieten! Terwijl ik dit schrijf lig ik heerlijk op m'n hotelkamer te genieten van een Chang biertje, beentjes omhoog, muziekje aan, relaxmodus aan, heerlijk!

Maandag 3 juni begon m'n reis. Prima vlucht van Düsseldorf naar Abu Dhabi gehad. Daarna van Abu Dhabi naar Bangkok gevlogen. Tijdens de eerste vlucht had ik ontzettend leuk contact met een wat oudere dame uit Australië. Ze had haar dochter in Düsseldorf bezocht. Wat een heerlijk mens. Zo ontzettend enthousiast over haar kleinkinderen, vertelde honderduit over haar vrijwilligerswerk in Melbourne, liet alle foto's zien die ik maar wilde zien.. Kortom, gezellig gekletst met die lieve vrouw. Overigens was het wel even zoeken naar mijn rijke Engelse woordenschat. Toen die gevonden was, struikelde ik nog maar 1 keer in de 5 zinnen over m'n woorden. Niet slecht met een 6je voor Engels op m'n Havo eindlijst.

Tijdens de vlucht de daarna moest er eerst bijna gevochten worden voor een goed plekje. Een paar eigenwijze Fransozen moesten zonodig gaan stoelendansen. Hilariteit alom! Onze lieve, toch net iets te veel opgemaakte, stewardessen trad kordaat op en zette de Fransoos netjes op z'n plek. Meneer kon natuurlijk geen Engels, dus ja.. Gevalletje bebloede neus. Kortom; 20 minuten later vlogen we richting Bangkok.

Daar sta je dan, in je uppie. Bangkok airport. Géén flauw idee welke kant ik op moest. Eerst maar even SIM kaartje gekocht en een paar duizend (wat klinkt dat lekker..) Baht uit de muur getrokken. En ja hoor, daar stond die mooie jongen, remie alleen. Met m'n beste Engels bij de 'official taxi' een ritje naar Bangkok city geregeld. 500 baht voor een ritje van een klein uurtje. Zo'n 12,5 euro. Er is wel eens meer betaald...

Het eerste wat opvalt: wat een chaoten op de weg! Links, rechts, tussendoor, bijna er over heen.. Overal willen die gasten inhalen. 120 waar je 80 mag is zeker geen uitzondering. Brommers die langs je heen crossen of je er niet rijdt, 10 man achter in een pickup, een hangmat in de pickup. Je kunt het zo gek niet bedenken. Welkom in de grote stad!
Nadat "my friend" me rond 10 AM netjes heeft afgezet midden voor het hotel, besloot ik maar eens een rondje te maken. Maar ja, waar te beginnen?
Bij de minst irritante Tuk Tuk driver ingestapt en de vriendelijke vriend bracht me naar een aantal leuke plekjes. Beetje buddha's bekeken. Totdat ik werd afgezet bij een louche kledingwinkel. "Hadden we niet afgesproken lieve vriend". En hop, 1 minuut later stond ik weer buiten. Ik was op zoek naar een fraai maatpak. De beste man reed naar een afgelegen winkel (Ram's Fashion). Dat zag er een stuk beter uit. De prijs iets minder. Maar de Nederlandse handelsgeest kwam gelukkig al snel boven drijven. 12.000 Baht wou de man hebben voor het kostuum. Zo'n 300 euro. Doen we dus niet hè. Hij liet me z'n orderboekje zien, 10.000 baht was heel normaal volgens hem. Twee spelletjes blufpokeren verder ("Normally I don't do this..")en we zaten op, een voor mij, acceptabele prijs van 4.000 baht. Hopsakee, meten die handel. Geen minuut na de 'deal' stond ik al met een koud biertje in m'n handen. Aardige gasten daar. Volgende mocht ik terug komen om te passen. En hij zat als gegoten. Beeldig, al zeg ik het zelf.

Even later bracht mister Tuk Tuk mij naar het Tourist office. Daar wat reisjes geboekt en toen lekker wat opgefrist in het hotel.
'S avonds naar de Koh San Road. De place to be, zeiden ze. Wat een gekkenhuis. Compleet gestoorde gasten willen alles aan je verkopen. En allemaal rommel. Wel erg gezellig en leuke mensen ontmoet. Toch was mijn uitvalsbasis (één straat verder op de Rambuttri) een betere plek om te verblijven. Relaxe sfeer, massage voor het hotel, lekker vers fruit. Top top top!
Na een lekker Thais hapje te hebben gegeten, vroeg het mandje in..

De volgende dag stond om 1 uur de Co van Kessel tour op het programma. 'S ochtends nog even wat dingen afgehandeld op het Tourist Office en toen met de taxi naar de tour. Daar aangekomen bleek de lieve taximan opeens geen wisselgeld te hebben (note to self: domme flapdrol ben je ook). Nja, het is vakantie, dus wat kan het schelen. Die ene euro meer.
De tour was werkelijk briljant! Met de fiets door alle kleine straatjes van Bangkok. Door de pauperwijken, door de rijke wijken, overal kwamen we. Het begrip 'steegje' kreeg een nieuwe betekenis. Zelden zulle nauwe en duistere steegjes gezien. Louche autohandel, half dronken gasten, veel zwerfhonden. Complete families die op 15 m2 leven. Niet voor te stellen. Kortom een belevenis op zich!
Tijdens de tocht ook nog genoten van een heerlijke Thaise lunch. Zó lekker! Rond 6 uur waren we, na zo'n 15 km fietsen en een uurtje op de longtail boot, weer terug bij het beginpunt.
Ipv de taxi, besloot ik de boot terug te nemen. Welke boot ik moest hebben, geen flauw idee! Op goed geluk en in m'n beste Thais de weg gevraagd. "Follow me my friend". Een jong Thais stel wees me keurig de weg. Gaaf zo'n ritje over de boot. 20 baht, en het uitzicht was prachtig! Win-win dus!
'S avonds dus nog even naar de kleermaker geweest. Onder het genot van een koude Chang, bleek het pak als gegoten te zitten!
Helemaal gesloopt van alle indrukken nog even lekker een biertje op het terras gedronken met een lekker Thais maaltje. Met overigens heerlijke avondtemperaturen!
De volgende dag (vandaag dus) stond er een reisje naar Kanchanaburi gepland. Om 7 AM zou ik opgepikt worden. Vroeg het mandje in dus!

Weer een ontzettend gave tour gehad! Eerst wat geschiedenisles opgedaan bij een WO. II museum. Echt indrukwekkend. Ook veel
Nederlandse soldaten lagen er op de begraafplaats. Veelal jonge soldaten lagen er begraven met indrukwekkende teksten op hun graf. ('His duty fearlessly and nobly done ever remembered, age: 23) Dat maakte behoorlijk indruk.
Even later naar de 'Bridge of the River Kwai' geweest. Bekend van de gelijknamige film. Was fraai, maar niet heel fraai.
Daarna met een stoomtrein achtste locomotief naar de lunch vervoerd. Na een gezellig lunch met een Nederlands paar uit Almere, gingen we raften. Stelde niet veel voor. Best geinig, maar niks spectaculairs. Met de raft kwamen we aan bij een olifantenresort. Gaaf man! Hop, achter op de olifant, rondje door de jungle! Wat een toffe beesten, heerlijk tam.
Na onderweg een stop te hebben gemaakt bij een zeer fraaie waterval reden we in de stromende regen, terug naar Bangkok.
Ontzettend leuke dag gehad!

Morgen naar Ayuthaya, en 's avonds per bus naar Koh Phagnan. De wonderschone eilanden bezoeken. Dat lijkt me ontzettend gaaf!

Nu snel douchen, en met de heerlijke airco aan, lekker dutten!

  • 06 Juni 2013 - 18:14

    Paps:

    Gaaf verhaal, man!
    Zie nu al uit naar het volgende verslag.
    Geniet maar lekker.

  • 06 Juni 2013 - 19:37

    Jeroen:

    Hoi Stef,
    Wat een belevenissen allemaal.
    En top dat je het zo deelt.
    We kijken uit naar je volgende verslag!
    Veel plezier daar.

    Groetjes,
    Bianca, Jeroen en de meiden

  • 06 Juni 2013 - 22:14

    Rian:

    Wat vind ik het toch stoer dat je dit alleen doet!
    Het klinkt wel heel gaaf allemaal.
    Heb toen ook fietstocht gedaan dus jpkan me het beeld, de verbazing en indrukken goed voorstellen.

    Veel plezier op de eilanden.
    Gr. Rian

  • 06 Juni 2013 - 22:46

    Lian:

    Wow, wat ontzettend gaaf om te lezen! Vind het echt ongeloofelijk stoer dat je deze trip in je eentje maakt. Leuk om te lezen wat je allemaal ziet. Volgende keer ook een aantal foto's erbij ;) Geniet ervan, je hebt het dik en dik verdient!

    X Li

  • 07 Juni 2013 - 10:28

    Dinie En Bert:

    Geweldig Stef, wat een belevenissen nu al, en je bent er nog maar net. Blijf genieten van al het moois om je heen. Veel plezier nog, wij blijven je volgen!

  • 07 Juni 2013 - 13:35

    Zus:

    Leuk, leuk broer! Zo krijgen we een beeld van wat je allemaal meemaakt! Je durft wel op een olifant en niet op een paard??!! ;) Schrijf en app maar snel weer en maak vooral heel veel foto's! De jongens vonden jou op een olifant erg leuk!

    xxx van ons vieren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stef

Actief sinds 06 Juni 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 6623

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 29 September 2014

Baliiiiiiiii

03 Juni 2013 - 26 Juni 2013

Thailand baby!

Landen bezocht: